עורך דין תעבורה

אדם מעוניין לחיות את חייו ללא מעורבות בתאונת דרכים או נהיגה בשכרות. עם זאת, החיים עשויים להיות מלאים בהפתעות ולעיתים ישנם מצבים בהם יש צורך להיוועץ עם עורך דין תעבורה – מהם המצבים ומה חשוב לדעת- בכתבה הבאה.

קבלת ייעוץ מטעם עורך דין תעבורה

במטרה להתמודד עם מצבים של נהיגה בשכרות או מצב של מעורבות בתאונת דרכים יש חשיבות להיוועץ עם עורך דין תעבורה אשר ילווה אתכם בכל ההליך ויאפשר לכם להוביל את ההליך בצורה נינוחה ורגועה בהתאם למקרה. אין ספק כי מעורבות בתאונת דרכים או נהיגה בשכרות אלה הם מצבים מורכבים ביותר המעוררים קשיים ולכן יש חובה להיוועץ עם גורם מקצועי. עורך דין מקצועי הבקיא בתחום יבחן לעומק את המקרה על כל הרבדים השונים תוך תכנון אסטרטגיה מתאימה. בחירה נכונה של עורך דין תאפשר לכם לדעת שיש על מי לסמוך.

מה התפקיד של עורך דין תעבורה?

עורך דין תעבורה בקיא בחוקים של דיני תעבורה לעומק וכן הוא מכיר את דיני הראיות וסדרי הדין בבית המשפט לתעבורה. ישנם מצבים מורכבים אליהם נקלעים אנשים ורק הכרה בתחום תבטיח את הצלחת ההליך בצורה הטובה ביותר. לעיתים עורך דין רואה אנשים נשאלים בבית המשפט מה יש להם לומר להגנתם בגין נהיגה בשכרות והם עונים תשובה המסבכת אותם עוד יותר. מכאן, אנשים שאינם בקיאים בתחום יכולים לגרום לנזק רב ולכן הם זקוקים לשירותיו של עורך דין.

אילו עונשים קיימים בגין עבירות תעבורה?

מערכת המשפט מעניקה עונשים רבים בגין עבירות תעבורה וכעת נפרט את העבירות השונות: קנס: מדובר על עונש שכיח ביותר במסגרת עבירות תנועה והקנס יכול להיות מוטל על ידי שוטר הרושם דוח לנהג. פסילת רישיון נהיגה על תנאי או בפועל: פסילה המוטלת על ידי המערכת המשפטית נעשית במקרים של גרימת מוות ברשלנות ועשויה להוביל לפסילת רישיון לצמיתות. מאסר בפועל או על תנאי: מדובר על עונש העשוי להתרחש במקרים של נהיגה ללא רישיון או במקרים של נהיגה בשכרות.

עבודות שירות: ניתן לבקש עבודות שירות.

עבודות לתועלת הציבור: מדובר על רכיב ענישה עצמאי העשוי להתווסף למאסר בפועל.

כיצד עורך דין תעבורה יסייע לנהג המעורב בתאונת דרכים?

במידה ונהג היה מעורב בתאונת דרכים יהיה עליו לפנות לייצוג מטעם עורך דין תעבורה. עורך דין תעבורה יסייע לנהג באמצעות השלבים הבאים: ליווי מקצועי לאורך כל הדרך: עורך דין מקצועי ידאג לליווי מקצועי לאורך כל הדרך. קריאה של גרסת השוטרים: במסגרת עבודתו, עורך דין יקרא את גרסת השוטרים. בחינת החומר הראייתי: עורך הדין יבחן את החומר הראייתי אשר הובא לפניו ויחפש כשלים בתיק של התביעה. אותם כשלים עשויים להביא להקלה בעונש. אם מצאתם את עצמכם מעורבים בתאונת דרכים, ההמלצה היא להיוועץ עם עורך דין מומחה בתחום לצורך קבלת ייעוץ ראשוני. עורך דין מקצועי מכיר את החוק והשיפוט בתחום התעבורה ויכול לספק הגנה רחבה לנהג. ביכולתו של עורך הדין להטיל ספק בראיות מטעם התביעה ולהביא להקלה משמעותית בעונש. במסגרת עבודתו הוא יבחן מה היה הגורם לתאונה, הוא יבחן את הגרסה של המעורבים בתאונה וכן האם היו תנאים לקויים אשר גרמו לתאונה.

כיצד עורך דין יכול לסייע במקרה של נהיגה בשכרות?

יצאתם בשעת לילה לפאב? בסיום הערב אתם נכנסים לרכב לנהיגה קצרה ולא ממש חושבים על האלכוהול הזורם בגוף שלכם.. דווקא אז מחכה לכם שוטר אשר מבקש לראות את רישיון הנהיגה שלכם ולבצע בדיקה ראשונית לזיהוי אלכוהול בגוף. אי אפשר להאמין, אבל בילוי יכול להסתיים בשלילת רישיון נהיגה ואף במעצר. לפי פקודת התעבורה שיכור הוא מי ששותה משקה משכר בעת הנהיגה. לפי החוק, נקבע כי הריכוז המותר בזמן נהיגה הוא 50 מיליגרם של אלכוהול במאה מיליליטר של דם. מה לגבי העונש בגין נהיגה בשכרות? העונש בגין נהיגה בשכרות עשוי להיות חמור במיוחד, זאת בשל הנטייה של השופטים לא להקל בעונש. לפי סעיף 39 א לפקודת התעבורה בית המשפט יכול לפסול את רישיון הנהיגה של הנהג השיכור למשך תקופה של שנתיים.

למה חשוב לשכור את שירותיו של עורך הדין במקרה של נהיגה תחת השפעת סמים?

נהיגה תחת השפעת סמים נחשבת מסוכנת ביותר. צריכת סמים כוללת תופעות לוואי רבות בהתאם לסוגי הסמים. לפי מחקרים של חוקרים נמצא כי קיימת ירידה במיומנות המטורית, פגיעה בכושר חשיבה וכן אי יכולת לבחון את המציאות. לפי החוק, אדם שיכור אינו יכול לנהוג ברכב, כאשר החוק מתייחס לנהג שיכור בתור מי שנמצא תחת השפעת סם מסוכן. משטרת ישראל הכניסה בשנים האחרונות שימוש של מכשיר הבודק הימצאות של סמים בשתן אשר תוצאותיו מתקבלות תוך זמן קצר. יחד עם זאת, לפי החוק כדי לבצע בדיקת שתן צריך להיות קיים חשד סביר לשימוש בסמים ובמקרה של אי יכולת להוכיח שימוש בסמים ניתן לבצע בדיקת רוק בלבד. נציין כי המערכת המשפטית בוחנת את העניין בצורה רחבה יותר והמערכת נותנת חשיבות לטופס ובו בדיקת מאפיינים לחשוד תחת השפעת סמים. באמצעות מילוי הטופס על ידי שוטר הוא יכול לברר האם ההתנהגות של הנהג מעידה כי מדובר על נהג המצוי תחת השפעת סמים. הטופס מתייחס למספר היבטים ובין היתר כושר הדיבור של הנהג, יכולת לבצע מספר פעולות מוטוריות וכן הנחה של אצבע על האף בלי לפספס.

למה חשוב להיוועץ עם עורך דין במקרה של נהיגה במהירות מופרזת?

מהירות מופרזת היא מהירות העולה על הקבוע בחוק. ברוב המקרים המהירות המותרת נקבעת לפי סוג הרכב, הדרך בה נעים כלי הרכב האחרים. מבין עבירות התעבורה, נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לאחת העבירות הנפוצות ביותר וזוכה לאכיפה מוגברת על ידי המשטרה. ההרשעה בגין מהירות מופרזת כוללת שימוש באמצעים טכנולוגיים- הנהגים מאומתים עם המכשיר המציג מהירות מסוימת. למשטרה ישנם מספר אמצעים לבדוק האם מדובר על מהירות מופרזת כגון: ממל"ז (LTI-20-20) : מדובר על אקדח לייזר קטן המשגר פולסי לייזר אינפרא אדום לעבר כלי הרכב. קרן הלייזר מוחזרת למקלט הנמצא בתוך המכשיר והמכשיר מתרגם את הנתונים למהירות בה נסע כלי הרכב תוך איתור המהירות המופרזת של הנהג. מצלמה (F6-מולטנובה): מדובר על מכשיר המבוסס על עקרון דופלר- המכשיר מצוי בתוך הרכב המשטרתי ובאמצעות מצלמה ניתן לבחון את המהירות בה נוסע כלי הרכב.

זקוקים לסיוע של עורך דין? אין תחליף למקצועיות וניסיון

בין אם מדובר על נהיגה בשכרות או בין אם מדובר על נהיגה במהירות מופרזת, המערכת המשפטית רואה בחומרה מעורבות של נהגים בעבירות הנ"ל. במידה וביצעתם את אחת העבירות, אתם זכאים להיוועצות עם עורך דין מומחה בתחום אשר יבחן בדקדנות את הפרטים השונים. מעורבות של אנשים בעבירות תעבורה מצריכות סיוע מטעם עורך דין תעבורה. על מנת להגיע למצב של הקלה בעונש, חשוב ביותר לבחור את עורך הדין המקצועי ביותר, כזה אשר לו ניסיון רב בתחום ביכולתו לסייע לכם להיחלץ ממצבים מהסוג הזה בצורה הטובה ביותר.
על מה דברנו עד עכשיו במאמר?