עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין עוסק במגוון תחומים הקשורים לעסקאות נדלן ודיני מקרקעין. מהם השירותים הנדרשים?- בכל בכתבה.

ראשית כל, מיהו עורך דין מקרקעין

עורך דין מקרקעין אחראי על ייעוץ וייצוג של לקוחות בכל הקשור לדיני מקרקעין. החוק העומד בבסיס מקרקעין הוא חוק המקרקעין אשר נחקק בשנת 1969 ומגדיר מקרקעין בתור קרקע וכל דבר מחובר אליה. עסקת מקרקעין היא עסקה אשר כוללת העברה של זכויות מקרקעין בקרקע עצמה או בכל מה שבנוי או מחובר לקרקע.

למה חשוב להתייעץ עם עורך דין בתחום מקרקעין?

עסקאות מקרקעין נחשבות עסקאות נפוצות ומורכבות ביותר וכוללות בין היתר תחום התחדשות עירונית המצריך ייצוג של עורך דין מומחה בתחום אשר לו ניסיון רב בתחום ויש ביכולתו להביא אתכם לתוצאות הרצויות. במסגרת הידע המקצועי שלו הוא יכול להפחית תשלומי מיסים וגם לערוך חוזה מקרקעין אשר מגן על קהל הלקוחות שלו.

תפקידו הוא לדאוג לאינטרסים שלכם

תפקידו של עורך דין הוא לדאוג לאינטרסים שלכם בעסקה ולוודא כי הצד השני בעסקה לא מסתיר מכם מידע ויכול לפגוע בעסקה. עורך הדין יבצע את כל הבדיקות הדרושות לביצוע העסקה, לרבות בדיקת בעלות על הקרקע במקרה בו אתם רוכשים דירה מקבלן- הוא יבדוק האם קיימת אזהרה על הקרקע והאם יש דמי היוון. נוסף על כך, עורך הדין ינהל את משא ומתן מולכם על החוזה. בין אם מדובר על חוזה מול קבלן, עורך הדין ילווה אתכם לאורך כל העסקה גם במעמד החתימה וגם יבצע רישום במקומות הדרושים.

מה חשוב לדעת במסגרת רכישת דירה?

רכישת דירה נחשבת לאחת העסקאות הנפוצות ביותר בתחום מקרקעין. בין אם מדובר על דירה חדשה או דירה יד שנייה חשוב ביותר לשכור את שירותיו של עורך דין מומחה בתחום מקרקעין על מנת לדעת כיצד להתנהל בחוכמה במסגרת העסקה. במסגרת הידע שלו הוא ידע לזהות האם יש טעויות בעסקה והאם יש טעויות ברישום זכויות או בתחום מיסוי. עסקת יד שנייה:במקרה בו מדובר על עסקת יד שנייה, הרי התפקיד של עורך הדין הוא לזהות את המוכר והזכויות שלו בנכס. יש לוודא כי האדם אשר מציג את עצמו בתור בעל הנכס הוא אכן בעל הנכס. טיפול בנושא מיסוי: במסגרת תפקידו הוא מטפל בכל נושא המיסוי. רשויות המס בישראל מטילות מיסים כמו למשל מס רכישה מצד הרוכש ומס שבח מצד הקונה. תפקידו של עורך דין מקרקעין צריך ללוות את העסקה ולייצג את הלקוח מול רשויות המס. במסגרת דירה חדשה מקבל קיים פער בין הרוכש ובין האדם הפרטי שאינו בקיא בעסקאות מסוג זה. מכאן, עורך הדין צריך להביא לצמצום הפער על מנת לאפשר לרוכש לבצע את העסקה על הצד הטוב ביותר. צמצום הפער כולל בין היתר בדיקה מדוקדקת של החוזה. סיוע מטעם עורך דין מקצועי עשויה לחסוך לכם שורה ארוכה של תקלות ולהביא להסכם מצויין במסגרתו שני הצדדים זוכים לעסקה הטובה ביותר.

מה כוללת השכרת דירה?

השכרת דירה נחשבת לעסקת מקרקעין נפוצה גם כן ולכן יש חשיבות רבה למעורבות של עורך דין מקרקעין. מעורבות בעסקה ללא עורך דין מומחה עשויה להוביל לאי סגירת העסקה ולכן חשוב ביותר למצוא עורך דין מקצועי ובעל הבנה רחבה בתחום. מדובר על עסקה במסגרתה שני הצדדים עומדים בפני סיכון- המשכיר מפקיד את הנכס שלו בידי שוכרים, ואילו השוכרים מפקידים בידי המשכיר סכום מסוים של כסף מדי חודש. במסגרת חתימה על חוזה שכירות יש חשיבות עליונה לבחון את ההיצע ולוודא כי מדובר על חוזה הוגן. עורך דין מקצועי צריך לעבור בדקדקנות על החוזה ולוודא כי החוזה מכסה את כל התרחישים ושני הצדדים מודעים לזכויות וחובות.

למה חשובה מעורבות של עורך דין מקרקעין במסגרת התחדשות עירונית?

בשנים האחרונות ניתן לראות צמיחה של התחדשות עירונית או בשם המקצועי תמ"א 38 המורכב מפרויקטים של בעלי דירות אשר מגיעים להסכמה משותפת מול הקבלן על מנת לבצע שיפוץ או חיזוק או בנייה מחדש. על רקע ההתחדשות העירונית ישנם עורכי דין רבים המייצגים את הדיירים במסגרת העסקה. במסגרת העסקה עורכי הדין מלווים את הדיירים בשלבים שונים במסגרת בדיקת זכויות הדיירים, בחירת היזם וכן בדיקת היתכנות מבחינה משפטית. עורכי דין המלווים את הדיירים בפרויקט מלווים את הדיירים במסגרת היבטי מיסוי שונים וכך מאפשרים לדיירים לשדרג את הנכס הקיים בתוספת של חנייה או חדר נוסף על הצד הטוב ביותר באמצעות ליווי מקצועי המבטיח כי הדיירים יהנו מהשינויים של התוכנית.

עורך דין מספק שירותים משפטיים בתחום תכנון ובנייה

עורך דין בתחום מקרקעין מספקים גם ליווי משפטי בתחום תכנון ובנייה ופעילות מול ועדות תכנון ובנייה ברשויות המקומיות. במסגרת עבודתם עורכי דין בתחום מקדמים תוכניות של שכונות שלמות הכוללות יחידות בנייה רבות.

כיצד מוצאים עורך דין מומלץ בקרקעין?

על מנת למצוא עורך דין מקרקעין מומלץ, אנו ממליצים לבצע מספר פעולות: דירוג של עורכי דין: כדאי להיכנס לאתרים בהם מדורגים עורכי דין בתחום מקרקעין ולהתרשם מההיצע. ככל שתכנסו לאתרים רבים יותר, כך תהיה לכם האפשרות לבחור את עורך הדין המקצועי והטוב ביותר. ניסיון: נוסף על זאת, כדאי לבחור עורך דין מומלץ בעל ניסיון רלוונטי לתחום של דיני מקרקעין. כאשר תבחרו עורך דין בעל ניסיון רב יותר, כך תדעו כי מדובר על בעל מקצוע אשר יוביל אתכם להצלחה בתיק. בהתאם לאזור גיאוגרפי: במסגרת חיפוש עורך דין כדאי להתמקד באזור הגיאוגרפי בו אתם מתגוררים ולא להרחיק רחוק מדי במטרה להפוך את ההתנהלות מולו לפשוטה וקלה יותר.

מה כולל שכר טרחה של עורך דין בתחום?

שכר דירה של עורך דין מקרקעין עומד על כ-0.5% + מע"מ משווי הנכס. שימו לב, אין מדובר על שכר טרחה קבוע אלא על שכר טרחה משתנה בהתאם לפרמטרים שונים כמו שווי נכס, דבר אשר יפחית את שכר הטרחה. נציין כי שכר הטרחה עשוי להשתנות לפי מורכבות העסקה ומשך זמן העבודה על העסקה.

חשוב מאוד להקפיד על שקיפות

במידה ומצאתם עורך דין מצויין בעל מוניטין טוב, הרי השלב הבא הוא להקפיד על שקיפות ולשים לב הן לפרטים הקטנים והן לפרטים הגדולים. בדיוק בשביל כך יש חשיבות עליונה לבחון את הצעת המחיר ולוודא כי הצעת המחיר כוללת את כל הפרטים החשובים ביותר ובין היתר תדגיש את המחויבות של עורך הדין כלפיכם. כך לדוגמא, אם אתם מעוניינים לרכוש דירה, הרי חשוב שבמסגרת החוזה יהיה כתוב כי על עורך הדין להגיע פיזית למעמד החתימה. בנוסף, חשוב ביותר לוודא כי שכר הטרחה של עורך הדין יצויין.

חשיבות של מעטפת משפטית מלאה

חשוב ביותר לבחור עורך דין אשר יעניק לכם מעטפת משפטית מלאה בהתאמה לאופי וסוג הפעילות בתחום הנדלן. עורך דין מקצועי יהיה איש מקצוע אשר יצטיין בשירות אישי וזמינות מיידית עבור קהל הלקוחות שלו. עורך דין מקצועי יציע היקף שירותים גבוה לצד ניסיון והיכרות מעמיקה עם תחום מקרקעין.
על מה דברנו עד עכשיו במאמר?