עורך דין נזיקין

נגרם לכם נזק כתוצאה מטיפול רפואי או שמא אתם סובלים מאובדן כושר עבודה בשל תאונת דרכים? באתר הבנייה הקרוב לדירה שלכם עוברים על החוק וכתוצאה מכך אתם סובלים בשל פגעי זיהום? במקרים הנ"ל, אתם זקוקים לשירות של עורך דין נזיקין.

ראשית כל, מהם דיני נזיקין?

רגע לפני שנסביר על חשיבות של עורך דין נזיקין, ראוי להתעכב על דיני נזיקין. מדובר על דינים העוסקים במקרים בהם נגרם נזק לאדם מסוים, בין אם מדובר על נזק לרכוש או בין אם מדובר על נזק לגוף על ידי גורם כלשהו אשר בגין הנזק הוא רשאי לקבל פיצויים שונים. במקרה של דיני נזיקין ישנן מספר שאלות העומדות על הפרק: האם המזיק נושא באחריות לנזק והשנייה היא מהו הסעד לו זקוק הניזוק.

למה חשוב לפנות לעורך דין נזיקין?

במקרה בו נגרם נזק אשר הוביל לנכות כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים, יש חשיבות עליונה לפנות לשירותיו של עורך דין נזיקין. ישנם מצבים בהם אנשים פועלים מתוך אימפולסיביות וכתוצאה מהרגש ולא מתוך היגיון. הרצון לפעול מתוך אימפולסיביות מוביל לנזקים רבים והגשת תביעות נזיקין ללא כל מחשבה על הפיצויים והערכה של סיכוי לזכות בתביעה. שימו לב, במקרה בו אתם חשים כי נגרם לכם נזק, הרי לא כדאי לכם לפעול מתוך פזיזות אלא מתוך מחשבה תחילה. מכאן, יהיה עליכם לפנות להתייעצות עם עורך דין מומחה בתחום ועליכם יהיה לספק לו את הרקע הרלוונטי והמתאים ביותר על מנת לקבל הערכה בדבר סיכויים לנצח בתביעה.

האשימו אתכם בגרימת נזק? כדאי לפנות לייעוץ אצל עורך דין נזיקין ?

במידה והאשימו אתכם בגרימת נזק, הרי גם במקרה הזה יש חשיבות עליונה לפנות להתייעצות אצל עורך דין מומחה בתחום. גם אם אתם משוכנעים כי הצדק נמצא אצלכם ואתם משוכנעים כי אתם חפים מפשע, הרי חשוב ביותר לפנות לעורך דין מקצועי בתחום. עורך דין מקצועי אשר בקיא בכל החוקים יעמוד לצידכם בצורה הטובה ביותר.

מה כדאי לעשות אחרי שנגרם נזק?

במידה ונגרם לכם נזק, הרי חשוב ביותר לבדוק בצורה הטובה ביותר מה המפגע וכן לאסוף כמה שיותר פרטים של עדים אשר נכחו במקום וכמו כן, ההמלצה היא לאסוף ראיות. אם יש לכם צילומים מהאירוע, הרי חשוב ביותר לאסוף כמה שיותר צילומים. יחד עם זאת, ההמלצה היא לאסוף הקלטות של שיחות עם אנשים אשר נכחו במקום. יתרה מכך, יש חשיבות עליונה לפנות לקבלת טיפול רפואי כמה שיותר מוקדם. במקרים של תביעות נזיקין חברות הביטוח לא מכירות בקשר בין התאונה לבין הנזק הנגרם למעורבים בתאונה וזאת בשל סיבות שונות כמו למשל סירוב של הנפגעים להתפנות באמבולנס להמשך טיפול רפואי. לאחר פנייה לקבלת טיפול רפואי יש חשיבות עליונה לשכור את שירותיו של עורך דין על מנת להבין מה רשום במסמכים הרפואיים עורך דין מקצועי יתייעץ עם גורמים רפואיים על מנת להבין מה רשום בדוח של חדר מיון. נוסף על זאת, קיימת חשיבות עליונה לפנות לרופא מטפל מקצועי ככל הניתן. כך לדוגמא, אם אתם סובלים מבעיה בגב בשל תאונת דרכים, הרי ההמלצה היא לפנות לאורתופד.

נפלתם ברחוב? זה הזמן להתייעץ עם עורך דין מומחה

ישנם מקרים בהם חלפתם על בור במדרכה ונזהרתם לא להחליק וליפול לבור? במקרה בו מדובר על שטחים ציבוריים הרשות המקומית היא זו שאחראית לאתר ולתקן מפגעים שונים. במידה בו נפגעתם במרחב ציבורי, הרי יהיה עליכם להגיש תביעת נזיקין נגד העירייה כאשר אחת השאלות המרכזיות במסגרת הגשת התביעה היא מהו הפיצוי בשל תביעת נזקי גוף במדרכה? נפלתם במסגרת העבודה- במקרה הזה יש להגיש את התביעה נגד המוסד לביטוח לאומי במידה והנפילה התרחשה במסגרת העבודה שלכם בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה, הרי התאונה עשויה להיחשב בתור תאונת עבודה ולכן חשוב ביותר להיעזר בשירותיו של עורך דין מומחה בתחום נזיקין. במקרה בו אתם לא יודעים האם ימי החופש יורדים מימי המחלה, קיימת אפשרות להפנות את התביעה למוסד לביטוח לאומי. ראשית כל, יהיה עליכם לחתום על טופס 250 באתר ביטוח לאומי ולדאוג שגם המעסיק שלכם יחתום עליו. כמו כן, חשוב לבקש מהרופא תעודה רפואית לנפגע בעבודה- את התעודה חשוב ביותר להעביר לביטוח לאומי ביחד עם מסמכים נוספים המתעדים את אופן הפגיעה. יתרה מזאת, קיימת חשיבות עליונה להיוועץ עם עורך דין מקצועי ולוודא האם אתם מוכרים בתור נפגעי תאונת עבודה זכאים לקבל דמי פגיעה לתקופה של שלושה חודשים ממועד הפגיעה. שימו לב, על מנת לקבל את כל התנאים חשוב ביותר לפנות לטיפול רפואי תוך 72 שעות מרגע התאונה וכמובן להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום.

כיצד תדעו האם אתם זכאים לקבלת פיצויים?

ובכן, מדובר על שאלה מורכבת ביותר אשר אין לה תשובה אחת. כך או אחרת, ניתן לומר כי קבלת פיצוי יתקיים בהתאם למקרה הנזק כתוצאה מנפילה וכן ילקח בחשבון את יכולת התפקוד של הנפגע. כל הפרמטרים הללו יקבעו את אחוזי הנכות ממנה סובל הנפגע וכך יהיה אפשר לדעת האם מדובר על נכות זמנית או נכות כללית. יתרה מכך, ישנם גורמים נוספים המשפיעים על קבלת הפיצויים ובין היתר גיל הנפגע והאם החבלה הובילה לפגיעה משמעותית בעבודה. שימו לב,עורך דין אשר בקיא בדיני נזיקין יעריך האם מגיע פיצוי זמני או קבוע

מהם הפרמטרים החשובים בבחירת עורך דין מומחה?

לשאלה כיצד תדעו מיהו עורך דין נזיקין מומחה בתחום, התשובה היא כי קיימים מספר פרמטרים באמצעותם תהיה לכם אפשרות לדעת האם מדובר בעורך דין מקצועי: התמחות: בשל העובדה כי קיימים תחומי התמחות רבים בתחום הנ"ל, חשוב לוודא כי עורך הדין אשר בחרתם בקיא בתחום בו אתם זקוקים לסיוע. הדרך הטובה ביותר היא ליצור קשר עם המשרד ולברר את תחום ההתמחות שלהם. במידה ואין מדובר על תחום מתאים לכם, הרי לא כדאי לשכור את השירות של המשרד. במידה ומדובר על משרד עורכי דין כללי הוא ימהר להציע את השירות ולא בטוח כי מדובר בשירות שאתם זקוקים לו ולכן חשוב ביותר לערוך שיחה מקדימה. ניסיון: חשוב ביותר לבדוק כמה שנות ניסיון יש לו על מנת לוודא כי שכרתם איש מקצוע אשר לו שנות ניסיון רבות. כימיה: חשוב לוודא כי יש לכם כימיה עם עורך הדין. אמינות נחשבת לאחת הדרכים הטובות ביותר לנצח בדיני נזיקין ולכן חשוב לדעת האם יש לכם כימיה. המלצות: בדומה לתחומים אחרים, גם בתחום הנ"ל, חשוב ביותר לקבל המלצות מטעם לקוחות עבר אשר קיבלו שירות איכותי. התייעצות עם לקוחות עבר שנפגעו בתאונות וזכו לקבלת שירות איכותי תסייע לכם בבחירת עורך דין. הכרה של גוף האדם: עורך דין בתחום הנזיקין צריך להכיר את גוף האדם ובייחוד את מערכת התנועה. עורך דין שלא ידע לזהות את השמות של העצמות בגוף האדם אינו איש מקצוע ברמה גבוהה אשר כדאי לשכור את שירותיו. על מנת לבחון את הבקיאות שלו כדאי לשאול אותו מספר שאלות כמו מהי עצם הפמור( הכוונה לעצם הירך) וכך לבדוק את הידע שלו.
על מה דברנו עד עכשיו במאמר?