עורך דין גירושין

עורך דין לענייני גירושין הוא איש מקצוע אשר לו רישיון לעריכת דין ותחום ההתמחות שלו הוא דיני משפחה. עורך דין גירושין דיני משפחה נחשב לענף ובו יש צורך בידע רב המצריך בקיאות בחוקים השונים ובשל רגישות בנושא התא המשפחתי.

מה תפקידו של בית הדין הרבני?

לבית הדין הרבני יש סמכות לדון בענייני נישואין וגירושין, זאת בהתאם לחוק שיפוט בתי דין רבניים אשר נחקק בשנת 1953. מלבד זאת, לבית הדין הרבני יש סמכות לדון בנושאים שונים הקשורים לנישואין או גירושין כמו משמורת ילדים, מזונות וחלוקת רכוש.

מה כולל הליך גירושין בישראל?

הליך גירושין כפוף לסמכות הבלעדית של בית הדין הרבני כאשר הדבר חל על בני זוג אשר נישאו כדת וכדין ולעיתים גם על בני זוג שנישאו במסגרת נישואין אזרחיים. מה כולל הליך גירושין בישראל? הגשת תביעה: הליך גירושין כולל הגשת תביעה או הגעה משותפת של בני הזוג לבית הדין הרבני למטרת פתיחת תיק גירושין. במסגרת ההגעה לבית משפט, בני הזוג יציגו את הטענות שלהם, כאשר גירושין יחשבו למוצא אחרון. מציאת עילה לגירושין: במסגרת ההגעה לבית הדין הרבני על בני הזוג למצוא עילה לגירושין. אישור מתן גט: לאחר מציאת עילה לגירושין, בית הדין הרבני מעניק מתן גט בהסכמה של שני הצדדים. בפועל הטקס ייעשה כאשר הגבר יורה לאישה- הרי זה גטך וימסור לה את קלף הגט. לאחר מכן, ינפיק בית הדין הרבני פסק דין בנוגע לגירושין.

מה עשויות להיות עילות לגירושין?

עשויות להיות עילות לגירושין, סיבות אשר בגללן בית הדין הרבני בוחר לאשר את הגירושין של בני הזוג. להלן עילות שונות: עקרות: מדובר על מצב של 10 שנים ומעלה במהלכו בני הזוג לא הצליחו להיכנס להריון. מומים או מחלות: מצב בו לאחר מבני הזוג היה מום או מחלה אשר הוא בחר להסתיר מהאחר. מעשה כיעור: מדובר על מעשה הנעשה על ידי האישה. בגידה: מדובר על התייחסות המופנית לאישה ולא לגבר- קיום יחסים אינטימיים עם גבר שאינו בעלה.

מה כולל הליך גישור?

במסגרת הליך גישור בו שני הצדדים מנסים להגיע לפשרה ופתרון ללא מעורבות של בית משפט. מדובר על הליך אשר החל להיכנס בשנים האחרונות לתחומים של משפט אזרחי ונחשב יעיל גם במקרים של סכסוכים בתוך המשפחה. במסגרת גישור משפחתי נעשה ניסיון לפתור את הבעיות של בני הזוג מחוץ לבית המשפט. במסגרת גירושין בני הזוג נאלצים להגיע להסדר בנוגע לתחומי חיים שונים מלבד שינוי הסטטוס שלהם, זאת בשל החיים שלהם לפני הפרידה. במקרים מסוימים הדבר גורר אותם לויכוחים רבים ומחלוקות וכאן יש צורך בהליך גישור על מנת לעצור את הוויכוחים השונים בנוגע למזונות או משמורת ילדים או חלוקת רכוש.

למי פונים במקרה של גישור?

במקרה של צורך בהליך גישור, חשוב ביותר לפנות למגשר בעל ניסיון בתחום דיני משפחה. הפנייה תעשה מרצונם החופשי של בני הזוג. במידה ובני הזוג לא יגיעו לגישור מרצונם החופשי, הרי אין הליכים המחייבים אותם להגיע למפגש, זאת מתוך מטרה להפחית בכמויות של הפגישות בין בני הזוג. שיחות בין הצדדים: לאחר בחירת המגשר, בני הזוג יבצעו עימו שיחות ביחד ולחוד. הגעה להסכם גירושין: המטרה של השיחות עם המגשר היא להגיע להסכם גירושין בצורה יעילה וחסכונית.

עורך דין גירושין אילו נושאים כלולים במסגרת הסכם גירושין?

במסגרת הליך גירושין אין רק התייחסות לשינוי הסטטוס של בני הזוג אלא גם יש התייחסות למספר נושאים שונים: משמורת ילדים: המונח משמורת ילדים מתייחס להסדרי לינה ומגורים של קטינים וקבלת החלטות לגבי עניים בשגרת יום יום. נושא המשמורת יעלה כאשר ההורים לא מתגוררים יחד תחת אותה קורת גג. לאחר הפרידה של ההורים ושינוי הסטטוס, חשוב ביותר לבחון מה טוב ביותר עבור הילדים שלהם. בשל העובדה כי מדינת ישראל חתומה על אמנת הילד, בית המשפט ידון בנושא ויקבע את ההחלטה. המשמורת תעשה תוך התייחסות למספר דרכים: משמורת בלעדית: משמורת בה הורה אחד יוגדר ואצלו יגדלו הילדים, ואילו ההורה האחר יזכה לשעות ביקור. משמורת משותפת: מצב בו שני ההורים יהיו זכאים לחלוקת זמן שווה של הילדים כך שתתאים גם להורים וגם לילדים. המשמורת תקבע בהסכם מחייב על הילדים ועל ההורים. עם זאת, במקרים מסוימים כמו מעבר דירה או שינוי במצב כלכלי של הורים ניתן לעשות שינוי בתנאי המשמורת.

חלוקת רכוש: בני זוג אשר חיו ביחד בתקופה ממושכת וצברו נכסים משותפים צריכים להסדיר את הנושא הכלכלי.

מזונות: ישנם מספר מזונות הקשורים להליך גירושין: מזונות ילדים: על מנת שהנטל הכלכלי לא יפול על בן זוג אחד, על ההורה האחר לקחת חלק בגידול הילד. במקרים רבים תשלום המזונות חל על האב בהתאם למקור ההלכתי של חובת תשלום מזונות. גילאי 0 ועד 6: מדובר בגילאים בהם הילדים קטנים ומתגוררים אצל האם. בהתאם לחזקת הגיל הרך, נקבע כי ילדים עד גיל 6 יתגוררו אצל אימם ובמקרה הזה חובת מזונות חלה על האב. גילאי 6 ועד 15: חובת מזונות כוללת הוצאות נוספות כמו למשל מותרות בהתאם לצרכים של הילדים וכן בהתאם ליכולת הכלכלית של הוריהם. גילאי 15 ועד 18: במדינת ישראל חלה חובה על תשלום מזונות גם בגילאים הנ"ל. עם זאת, קיימת פסיקה ישראלית המאפשרת תשלום מזונות גם לאחר גיל 18 בהתאם להווי בישראל הכולל שירות צבאי. מזונות אישה: במסגרת החובה של הגבר לדאוג לאישה החל משלב הפרידה ועד מתן הגט ובהתאם לדין הדתי, עליו להעביר לאשה סכום כסף מסוים במטרה לאפשר לה להתייצב ולתכנן את החיים לאחר סיום הגירושין. בשנים האחרונות ניתן לראות כי מזונות לאישה ניתנים רק במקרה בו לאישה יש תלות כלכלית בגבר.

אילו פרמטרים חשוב שיהיו בבחירת עורך דין גירושין ?

בבחירת עורך דין בתחום גירושין כדאי לתת את הדעת על מספר פרמטרים חשובים במיוחד: ניסיון: חשוב ביותר לבחור עורך דין בעל ניסיון רב בתחום אשר מחזיק בידע רב והכשרה מקצועית. תודעת שירות: עורך דין גירושין ידגיש כי הלקוח מעל הכל והוא חשוב מכל. ליווי ותמיכה: על עורך הדין לדאוג לליווי ותמיכה לאורך כל ההליך. התמחות בתחום דיני משפחה: על עורך הדין להתמחות בתחום דיני משפחה המספק מענה בתחומים שונים כמו מזונות או רכוש וכספים. מקצועיות: עורך דין צריך להעניק ללקוחות שלו שירות מקצועי ומקיף תוך עמידה בסטנדרטים גבוהים ברמה הגבוהה ביותר על מנת להוביל את התיק בהצלחה רבה. שירות אדיב: על עורך הדין להציע שירות אדיב תוך יחס אישי לכל הלקוחות. שירות אדיב יאפשר ללקוחות להרגיש בנוח במסגרת ההליך ולשתף יותר פרטים בכל הנוגע להליך, מה שיתרום להצלחת ההליך בצורה הטובה ביותר. שקיפות: חשוב ביותר לבחור עורך דין מקצועי המתנהל תוך שקיפות מלאה ומסביר ללקוחות את כל הפרטים החשובים ביותר במסגרת הליך גירושין וכך הלקוחות מקבלים מענה מקיף ולא מוצאים את עצמם במצב בו הם אינם יודעים מה עתיד להתרחש אלא בדיוק להפך.
על מה דברנו עד עכשיו במאמר?